Ordinær generalforsamling 2024

Søndag den 15. september 2024

kl. 14:00 i det gamle Posthus, Stationsvej 6, Gilleleje

På mødet deltog 23 personer, fordelt på 14 husstande

Dagsorden

  1. Valg af dirigent
  2. Valg af referent
  3. Formandens beretning
  4. Forelæggelse af regnskab for 2023/2024 (drift og balance) samt budget for 2024/2025
    Regnskab og budget kan ses og læses på Foreningens hjemmeside
  5. Fastsættelse af kontingent for 2024/2025
    Bestyrelsen foreslår uændret kontingent kr. 600,-
  6. Valg af bestyrelse
    Carsten Fentz (formand) og Palle Bruun er på valg
    Carsten Fentz ønsker ikke genvalg
    Palle Bruun er villig til genvalg
    Som ny formand indstiller bestyrelsen Inge Linda Wilms (Parcelvej 14)
    Hvis Inge Linda Wilms vælges som ny formand indstiller bestyrelsen Annette Tulinius (Svinget 22) til den ledige post i bestyrelsen
  7. Valg af bestyrelsessuppleanter
    Kim Radmer ønsker ikke genvalg
    Hvis Annette Tulinius vælges til bestyrelsen skal der besættes to bestyrelses-suppleantposter. Til disse poster indstiller bestyrelsen Jeppe Rydahl (Kattegatvej 35) og Tina Møller Damm (Svinget 20)
  8. Valg af revisor
    Tom Kristiansen er villig til genvalg
  9. Indkomne forslag – bestyrelsen fremlægger forslag om ændring af Munkehøj
    Grundejerforenings Leveregler – forslaget kan ses og læses på Foreningens
    hjemmeside (ændringsforslag er angivet med rødt)
  10. Eventuelt

Klik på link angivet med blåt for at læse regnskab og leveregler

 

Referat

Som afgående formand bød Carsten Fentz velkommen til generalforsamlingen for året 2023/2024.

  1. Valg af dirigent
    Bestyrelsen foreslog Carl Møller, K 28, der blev valgt som dirigent.
    Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indkaldt og dermed
    beslutningsdygtig.
  2. Valg af referent
    Bestyrelsen foreslog Palle Bruun, M 01, der blev valgt som referent.
  3. Formandens beretning
    Carsten Fentz oplæste bestyrelsens beretning for året 2023/2024. Efterfølgende blev
    vandafløb ved risten ud for A 26 diskuteret, herunder hvem der har ansvar for rensning af riste, brønd, m.v.. Carsten Fentz svarede, at det er bestyrelsens ansvar at sikre rensning af riste, brønd, etc., og at den nye bestyrelse vil tage sagen op på næste bestyrelsesmøde med henblik på en løsning inden jul 2024. Herudover blev det fremført, at Kommunens afløbsrist på hjørnet mellem Munkehøjvej og Østre Alle var uhensigtsmæssigt placeret, hvorfor sand og sten i forbindelse med kraftig regn bliver skyllet ud over Munkehøjvej. Den nye bestyrelse tager spørgsmålet op på næste bestyrelsesmøde. Herefter blev beretningen godkendt.
  4. Forelæggelse af regnskab for 2023/2024 (drift og balance) samt budget for 2024/2025, der foreligger på Foreningens hjemmeside blev – da Kassereren var syg – fremlagt af Carsten Fentz. Der blev konstateret en mindre fejl på budgettet, da en tidligere version lå på nettet. Bortset herfra blev regnskab og budget godkendt.
  5. Fastsættelse af kontingent for 2024/2025
    Bestyrelsen foreslog et uændret kontingent på kr. 600,- pr. år. Det blev godkendt.
  6. Valg af bestyrelse
    Carsten Fentz ønskede ikke genvalg.
    Palle Bruun er villig til genvalg og blev valgt
    Som ny formand indstiller bestyrelsen Inge Linda Wilms P 14. Inge Linda Wilms blev valgt som formand.
    Bestyrelsen indstillede Annette Tulinius, der har været bestyrelsessuppleant i det seneste år, til den ledige plads i bestyrelsen og Annette Tulinius blev valgt.
  7. Valg af bestyrelsessuppleanter
    Kim Radmer ønskede ikke genvalg.
    Som nye bestyrelsessuppleanter indstillede bestyrelsen Jeppe Rydahl K 35 og Tina Møller
    Damm S 20. Begge blev valgt.
  8. Valg af revisor
    Tom Kristiansen var villig til genvalg, og blev valgt.
  9. Indkomne forslag – bestyrelsen fremlægger forslag til ændring af Munkehøj Grundejerforenings Leveregler.
    Forslaget til ændringer har været tilgængeligt på Foreningens hjemmeside, hvor det er markeret med rød skrift.
    Palle Bruun M 01 motiverede forslaget på bestyrelsens vegne. Baggrunden er, at der på
    nuværende tidspunkt er 5 større byggerier med nedrivning af gamle huse og opførsel af nye, hvor store lastvogne slider på vores veje. Bestyrelsen ønsker derfor at præcisere, at den enkelte grundejer overfor foreningen er ansvarlig for de evt. skader lastvogne, m.v. måtte forårsage på vores veje. Desuden er den enkelte grundejer ansvarlig for oprydning efter lastvognskørsel, inkl. reetablering af græsrabatter. Forslaget blev debatteret, og vedtaget med 1 stemme imod. De nye Leveregler fremgår på foreningens hjemmeside.
  10. Eventuelt
    Som nyvalgt formand takkede Inge Linda Wilms P 14 den afgående formand Carsten Fentz for sit store arbejde samt Kim Radmer A 11 for sit store arbejde i bestyrelsen og især med hjemmesiden. Begge fik en pose med godter som tak. Som afgående formand takkede Carsten Fentz for god ro og orden.


Som dirigent: Carl Møller, 18/9-2024