Bestyrelsesmøde i Munkehøj Grundejerforening
lørdag den 15. februar 2025
Sted: Inge Vilms, Parcelvej 14
Deltagere
Inge Wilms (IW)
Palle Bruun (PB)
Morten Birk Jensen (MBJ)
Annette Tulinius (AT)
Tina Møller Damm (TMD)
Mogens Barfoed (MB)
Afbud
Jeppe Rydahl (JR)
Referat
1. Valg af ordstyrer
Inge Linda Wilms blev enstemmigt valgt
2. Valg af referent
Mogens Barfoed og Palle Bruun deles om sekretærrollen det kommende år. Mogens Barfoed står for dette referat.
3. Foreningens økonomi
Formuen på ca. 1,2 mio kr er intakt. Vi er ikke helt tilfredse med Sparekassen Sjælland – Fyn, de er meget stive i deres forvaltning af konti/gebyrer/kontoudtog m.m. Enkelte grundejere mangler at betale kontingent, Morten er i kontakt med dem.
4. Drænproblemer
Problemerne på Agervænget 9/26 fortsætter. Annette kontakter BHS for at få en retskinne lagt henover vejens bredde ved A9 og A26 for derved at få mere eksakt viden om vejens profil. En sådan måling vil eventuelt kunne afsløre om en løsning kunne være at sænke rabat niveau på begge sider af vejen så vandet kunne løbe væk fra vejen og ud i rabatten.
Brønd P13/15 får Annette BHS til at fikse, så den kommer lidt under rabat højde !
Annette laver gennemgang af diverse lunker med BHS på Parcelvej/Munkehøjvej/-Agervænget m.h.p. at lægge asfalt.
Palle laver udkast til brev om riste, der skal renses af grundejeren.
Inge og Annette har gennemgået gamle arkiv kasser. Alt irrelevant materiale er blevet makuleret. Tilbage er 3 ringbind med diverse dokumenter omkring tinglysning o.lign. som nu indgår i arkivet.
5. Beskæring, Klipning af rabatter og hække – status
Vi venter til foråret med at skrive ud til de få grundejere, der måtte have udhæng til fare/gene for trafikken.
6. Store sten i rabatter/hjørner
Med henblik på at få en vurdering af lovligheden af store sten på de 6 hjørner samt ansvarsplacering ved påkørsel af disse sten, kontakter Mogens Center for Teknik & Borger Service, Gribskov Kommune samt Politiet.
7. Hjemmesiden
Tina og Inge arbejder videre med indføring i hjemmesidens opbygning og funktionalitet.
8. Næste bestyrelsesmøde
18. maj 2025, kl 10.30 hos Palle.
23. august 2025, kl 10.00 hos Mogens.
9. Eventuelt
- Mogens har aftalt med BHS, at de salter og eventuelt skraber sne i ”forlængelse” af igangsætnings ordrer fra Kommunen, ud fra devisen, at er der glat på Østre Allé, så er der også glat i vores område. Dog modificeret med en kort inspektion om ”det er strengt nødvendigt”, før de salter/skraber. Da vi lægger os i ly af BHS´s aftale med kommunen, har vi fået bedre takster: saltning = 1.200 og skrab+saltning = 1.400 + moms !
- Finde en fagperson til at rådgive os med at vedligeholde grønne gevækster. Punktet tages op på næste bestyrelsesmøde.
- Inge taler med Carsten Fentz m.h.p. skriv til Kommunen om affaldssortering.