Bestyrelsesmøde i Munkehøj Grundejerforening
lørdag den 12. oktober 2024 kl. 10.00
Sted: Mogens Barfoed, Kattegatvej 30
Deltagere
Inge Linda Wilms (IW)
Palle Bruun (PB)
Mogens Barfoed (MB)
Morten Birk Jensen (MBJ)
Annette Tulinius (AT)
Tina Møller Damm (TMD)
Jeppe Rydahl (JR)
Dagsorden
- Valg af ordstyrer
- Valg af referent
- Konstituering af bestyrelsen
- Evaluering af Generalforsamling
- Ændringer i bestyrelsen – banker – hjemmesiden – m.m.
- Forretningsorden
- Foreningens økonomi
- Drænproblemer/vand på vejene e er regnskyl
- Vedligeholdelse af foreningens arealer
- Vedligeholdelse af hjemmesiden
- Næste bestyrelsesmøde
- Eventuelt
Referat
1. Valg af ordstyrer
Inge Linda Wilms blev enstemmigt valgt.
2. Valg af referent
Mogens Barfoed og Palle Bruun deles om sekretærrollen det kommende år. Mogens Barfoed står for dette referat.
3. Konstituering af bestyrelsen
På Generalforsamlingen blev Inge Wilms valgt som ny formand. Den nye bestyrelse konstituerede sig med Morten som kasserer, Annette som tovholder på veje & rabatter, Tina som kontakt til Kim Radmer med hjemmesiden og Mogens som kontakt til snerydningshjælp. Alle i den nye bestyrelse bidrager generelt l opgaveløsninger.
4. Evaluering af Generalforsamling
Der var enighed om, at det var en kort, hurtig og effektiv GF. Fremmødet var i den lave ende. Derfor vil bestyrelsen diskutere på kommende møder, hvordan passende og relevante foredragsemner kunne gøre GF mere interessant.
5. Ændringer i bestyrelsen – banker – hjemmesiden – m.m.
Ny formand (Inge Wilms) og 2 nye suppleanter (Tina Møller Damm og Jeppe Rydahl) gør, at
vores banker skal have nye erklæringer. De bliver signeret og sendes til bankerne i uge 43
sammen med dette referat. Tina er den nye kontakt til hjemmesiden/Kim Radmer. Tina taler med Kim efter forudgående dialog mellem Inge og Kim.
6. Forretningsorden
Alle i bestyrelsen skal fremover godkende fællestekster, som udsendes til medlemmer og
lægges på hjemmeside. Det gælder bl.a. skrivelser vedrørende veje, rabatter, hække og
træer. Bestyrelsen beslutter specifikke projekter, deres indhold samt tilhørende budget/tilbud.
Tilbud godkendt af bestyrelsen behøver signatur før udbetaling. Der bliver ikke brugt penge
på noget, der ikke er besluttet som nødvendigt!
7. Foreningens økonomi
Vi har 1.115.000 kr. i indestående. Et par medlemmer har allerede betalt 2025 kontingent forud.
8. Drænproblemer/vand på vejene e er regnskyl
Dette er et fokusområde for bestyrelsen i den kommende tid. Flere af ristene på Agervænget, hjørnet af Munkehøjvej/Østre Alle og andre steder dræner ikke regnvandet. Bestyrelsen er i kontakt med kommunen og rådgivere for at få fundet ud af hvorfor der er problemer. Problemet er, at ingen rigtig ved, hvad der gemmer sig under jordoverfladen. Mogens sender gammel Kommuneskrivelse med kort over dræn til Annette. Endvidere følger Annette op på dialogen med Kommunen.
9. Vedligeholdelse af foreningens arealer
Det blev besluttet at sige tak til tilbud fra Lars Nielsen på fjernelse af stub på hjørnet af
Kattegatvej/Munkehøjvej, i alt kr. 2.250 inkl. moms. Mogens sætter i gang med Lars Nielsen.
Mogens rundsender liste over områder med vej/rabat/træer udfordringer !
10. Vedligeholdelse af hjemmesiden
Tina kontakter Kim Radmer med henblik på hjemmesidens form og indhold.
11. Næste bestyrelsesmøde
Afholdes hos Tina på Svinget 20, lørdag 30 november 2024 kl. 10.00.
12. Eventuelt
Intet.