Bestyrelsesmøde i Munkehøj Grundejerforening
lørdag den 7. oktober 2023 kl. 10.00
Sted: Carsten Fentz, Svinget 30
Deltagere
Carsten Fentz (CF)
Palle Bruun (PB)
Mogens Barfoed (MB)
Morten Birk Jensen (MBJ)
Inge Linda Wilms, (IW)
Annette Tulinius (AT)
Afbud
Kim Radmer (KR)
Dagsorden
- Valg af ordstyrer
- Valg af referent
- Konstituering af bestyrelsen
- Evaluering af generalforsamlingen.
- Ændringer i bestyrelsen – banker – hjemmesiden m.v.
- Sikring af rabatter + hjørner
- Kim Radmers mail fra 11. september om omkostningsdækning
- Opfølgning af påbud om beskæring op oprydning på rabatter
- Parkeringsplads på egen grund
- Affaldssortering
- Ny postlov – postkasseanlæg
- Drænproblemer + vand på vejene efter regnskyl
- Hjemmesiden
- Næste bestyrelsesmøde
- Eventuelt
1. Valg af ordstyrer
Carsten Fentz blev enstemmigt valgt
2. Valg af referent
Mogens Barfoed og Palle Bruun deles om sekretærrollen det kommende år. Palle Bruun står for dette referat.
3. Konstituering af bestyrelsen
Morten Birk Jensen blev enstemmigt valgt som kasserer.
Inge Linda Wilms taler med Kim Radmer om rollen som hjemmesideansvarlig.
4. Evaluering af generalforsamlingen.
Grundlæggende var der tilfredshed med afviklingen af generalforsamlingen. Der blev drøftet forskellige tiltag for at øge antallet af deltagere i fremtidige generalforsamlinger.
5. Ændringer i bestyrelsen – banker – hjemmesiden m.v.
Morten Birk Jensen taler med foreningens tidligere kasserer Søren Christiansen om banker, underskrifter, udsendelse af kontingentopkrævninger, m.v.
Inge Wilms taler med Kim Radmer om hjemmeside, adgang, koder, m.v.
6. Sikring af rabatter + hjørner
Der bliver flyttet rundt på et par sten og byttet en meget stor til en mindre. Ellers følges udviklingen i den kommende tid og prøveperioden evalueres til foråret.
7. Kim Radmers mail fra 11. september om omkostningsdækning
Det må bero på en misforståelse fra Kim Radmers side, når han ikke mener, at bestyrelsesmedlemmer får dækket omkostningerne i forbindelse med hvervet som bestyrelsesmedlem. Det fremgår klart af vedtægternes § 11, sidste afsnit, at bestyrelsesmedlemmerne er berettiget til at få dækket afholdte udgifter i forbindelse med hvervet.
8. Opfølgning af påbud om beskæring op oprydning på rabatter
Det blev aftalt, at Annette Tulinius og Inge Wilms sammen gennemgår vores vejes tilstand og ser på eventuelle overtrædelser af kommunens regler om beskæring af træer i rabatter, m.v. og giver en status på næste bestyrelsesmøde. En liste over eventuelle overtrædelser af kommunens regler om beskæring af træer i rabatter, m.v. sendes direkte til Carsten Fentz efter gennemgangen.
9. Parkeringsplads på egen grund.
Vi diskuterede et par steder, hvor grundejere ikke har P-plads på egen grund.
10. Affaldssortering
I Gribskov ”slipper” vi med 2 spande. Implementeres formentlig primo 2025. Bestyrelsen følger sagen.
11. Ny postlov – postkasseanlæg
Som konsekvens af, at PostNord fra 1. januar 2024 ikke længere har udbringningspligt af post til alle adresser, var det foreslået, at der skulle opstilles et fælles brevkasseanlæg et sted i vores og andre sommerhusområder. Gribskov Landligger Forbund, som vi er medlemmer af, har indsendt et høringssvar ligesom Carsten Fentz på vores vegne indsendte et tilsvarende tilpasset vores forhold. Heldigvis er forslaget nu taget af bordet for sommerhusområder udstykket før 1973, så vores postomdeling fortsætter uændret, dog med krav om, at postkassen står ved vejen.
12. Drænproblemer + vand på vejene efter regnskyl
Bestyrelsen er opmærksom på problemerne og overvejer løsningsmuligheder.
13. Hjemmesiden
Da Kim Radmer var fraværende, blev punktet udsat til næste møde.
14. Næste bestyrelsesmøde
Næste møde medio januar 2024. Nærmere følger.
15. Eventuelt
Intet at bemærke.