Referat af bestyrelsesmøde i Munkehøj Grundejerforening
lørdag den 4. februar 2017 kl. 10.00
Sted: Mogens Holme, Østre Allé 54 B
Deltagere
Mogens Holme (MH)
Johan Hagn-Meincke (JHM)
Kim Radmer (KR)
Erik Bach (EB)
Carsten Fentz (CF)
Søren Christiansen (SC)
Karin Kunzendorf (KK)
Dagsorden
- Valg af ordstyrer
- Valg af referent
- Underskrift på fuldmagtsblanket til Sparekassen Sjælland
- Kontingentbetalinger mv.
- Beboerklager over P6, P7, P13 og F5
- Retningslinjer for saltning af veje og snerydning
- Arbejdsfrokost for bestyrelsen
- Foreningens nye hjemmeside
Ad 1. Valg af ordstyrer
MH blev valgt som ordstyrer.
Ad 2. Valg af referent
CF blev valgt som referent.
Ad 3. Underskrift på fuldmagtsblanket til Sparekassen Sjælland
Fuldmagtsblanketten til Sparekassen Sjælland blev underskrevet.
Ad 4. Kontingentbetalinger mv.
SC redegjorde for problemer med kontingentopkrævning, herunder om udsendelse af rykkere til restanter, om tilbagemeldinger fra medlemmer mv.
Opkrævningsmåden blev drøftet – muligt at ændre fristen for betaling til et tidligere tidspunkt.
SC omtalte videre problemer med to medlemmer, som alene betaler et beregnet bidrag til vejlaug. Det blev aftalt, at der sendes rykkerskrivelser ud til de pågældende for det fulde kontingent.
Foreningens status som grundejerforening ctr. vejlaug blev drøftet – uden nogen konklusion. Det overvejes at tage punktet med på førstkommende generalforsamling.
Med hensyn til ejendommene Ø32 og Ø54A, hvor der også er problemer med betaling af kontingent undersøges det, hvad de pågældende ejendomme tidligere måtte have betalt.
Ad 5. Beboerklager over P6, P7, P13 og F5
MH har skrevet til F5 uden svar. MH skriver nu til kommunen.
Med hensyn til de øvrige ejendomme blev det besluttet, at bestyrelsen ikke foretager sig noget.
Ad 6. Retningslinjer for saltning af veje og snerydning
Søren Christiansen har kontakten til vognmanden, som rydder sne på vejene.
Det er de enkelte grundejeres pligt at salte vejene og rydde sne i det omfang, det ikke sker af vognmanden.
Der udsendes en skrivelse til de enkelte grundejere herom.
Ad 7. Arbejdsfrokost for bestyrelsen
Der holdes arbejdsfrokost søndag den 5. marts 2017 kl. 13.00 på Restaurant Gilleleje Havn med formøde kl. 12.30.
Ad 8. Foreningens nye hjemmeside
KR orienterede om hjemmesiden.
Der laves en basishjemmeside med informationer mv. og en lukket hjemmeside for medlemmer med login – brugerID = vej/gadenummer + kode.
KR ønsker input om, hvad der skal ligge på hjemmesiden, som forhåbentlig er klar til den 5. marts 2017.
Det blev besluttet, at KR og SC skal have en økonomisk kompensation for deres store arbejde for Foreningen.
Næste bestyrelsesmøde er søndag den 5. marts 2017 kl. 12.30 på Restaurant Gilleleje Havn.